marți, 23 mai 2006

La inceput a fost cuvantul... AJUTOR!

ANDREI PARVAN despre debutul campaniei antidrog, 18 septembrie 2003

INCEPUTUL

Initial, ne-am gandit ca au nevoie de noi si pentru altceva decat distribuitul de fluturasi. Am facut un fel de plan de bataie si apoi am mers la dumnealor. Ne-au prezentat in linii mari detaliile, le-am povestit despre noi, am pus tara la cale... A ramas stabilit sa-i dam drumul joi, 18 septembrie. Locul l-au ales dansii: liceul „Lucian Blaga”. La capat de Bucuresti, peste mana, referinte nu prea incurajatoare. In fine... am dat telefoane, incercand ca printre „restante”, „mariri” si deplasari, sa fie o mana de oameni acolo, gata de orice... Jumate din cei ce s-anuntasera n-au mai ajuns...

Marti am vorbit cu ANA (Agentia Nationala Antidrog) sa ne dea un banner. A fost cineva sa-l ia, l-a luat... Miercuri am trecut iar pe la primarie, am stabilit ultimele detalii... am ajuns la Conferinta si om dat sa spalam „subiectul”... L-om desfacut putin cate putin... NU SE MAI TERMINA! Ne-au vazut cativa amici acolo, intinsi pe jos, curatand cu apa rece si sapun o fasie cauciucata de 1 metru pe 12... Apoi l-om sters, s-o uscat mai apoi...

MOMENTUL ACTIUNII

Am ajuns la liceu cu o ora mai devreme...
Ne-om instalat "tabara"... Ne-om organizat, om refacut planul... Om dat sa intindem banner-ul. Luuuuuuuuuuuuuuuung, cat o vara fierbinte! De bine de rau, s-or gasit niste cuie ce-or fost batute in zidul "salii de festivitati". Care sala avea o scena minuscula, vreo 100-125 de locuri pe scaune si inca 25-30 in picioare. Pe pereti, un frustrat plastic a chinuit estetica postmoderna intr-o lugubra imbinare de figuri si forme. Kitsch educational in spirit reumantic...

Au aparut personajele cheie: elevii de la clasele primare. Foarte interesati de "lozurile" distribuite de niste insi imbracati in galben. Mai putin in gluma, foarte mult in serios: media consumatorilor scade vertiginos, in momentul de fata situandu-se undeva pe la 13-14 ani. Punct lovit!

Au plecat juniorii si adolescentii au umplut sala. Alocutiuni scurte ale organizatorilor, delegatii organismelor partenere... Inainte de asta, se impartisera materialele informative. Gandita initial ca o actiune preventiva, de incurajare a abstinentei de la drog, intalnirea a devenit o ocazie placuta, motivanta si motivatoare, loc de inceput pentru o foarte necesara pregatire emotionala a intalnirii cu drogul. In fapt, conform documentarii noastre, elevii din "Blaga" sunt (foarte multi!) deja familiari cu stupefiantele, atat din perspectiva consumului cat si a comercializarii. Altfel (in comparatie cu mult mai "galonate" institutii similare), neasteptat de ingaduitori si de toleranti fata de vizitatori, atenti, dispusi sa ofere si sa primeasca mai mult.

VIITORUL?

N-o fost nici pe departe ceva extraordinar sau despre care sa se vorbeasca multe zile. Este insa un foarte important moment pentru AMiCUS, intrucat am putut raspunde nevoilor sociale. Este un semn pentru comunitate, pentru autoritatile publice locale si pentru noi! In plus, imi place sa cred ca ne-am mai castigat un prieten. Si la fel de mult imi place sa cred ca este unul de durata. In alta ordine de idei, a fost un inceput si pentru noi, si pentru Primaria sectorului 2. Mai mult, este un inceput pentru oamenii din "Lucian Blaga", pentru care intoarcerea noastra este o certitudine.

Sunt recunoscator doamnei Viorica Bratu (Primaria sectorului 2), domnului chestor Vasile Popa (Agentia Nationala Antidrog), echipei de organizare (Danut, Catalin, Ionel, Titi) si oamenilor deosbiti ce s-au oferit acestui eveniment: Mihaela Creveniceanu, Cristina Neagu, Monica Ifrim, Carmen Serban si Beatrice Gajman. Tuturor, binecuvantari nesfarsite!

Niciun comentariu: