luni, 8 octombrie 2007

Zile de Raport

In toata povestea cu "Raportul" mi-am adus aminte de o alta poveste de mare succes: un excelent text al Leontinei Vasile referitor la "insulele de excelenta" din invamtantul romanesc: Evaluarile internationale ale elevilor romani, brandul unei mediocritati inevitabile

Si, la ordinea zilei:
Pe final, ce-mi scria o fosta colega de master, de aproape 20 de ani in invatamantul primar!

“[…]te rog sa imi mai scrii si mie una alta, sau ma mai intrebi una alta. tare mi-e teama ca ma voi temebeliza avand doar job-ul meu in invatamant.

zau, andrei, eu nu stiu de ce se supara profesorii ca rade lumea de ei pt ca lumea chiar are de ce sa rada.ma intreb daca mai exista vreo arie profesionala in care sa existe asa delasare si tembelizare ca in invatamant.sunt extrem de putini cei care fac ceva pentru dezvoltarea lor personala si profesionala. o mare parte alearga dupa diplome si cursuri si elevi preminati in scopul promovarii, salariului de merit, gradatiei de merit.si o si mai mare parte …la pamant.

ori eu sunt ciudinson ori…chiar asa stau lucrurile. mie imi este rusine sa spun ca lucrez in invatamant ,as pleca…dar iubirea mea cea mare ramane domeniul educatiei, speranta cea mai mare-ca lucrurile se vor schimba, teama cea mare- daca plec in alt domeniu, se subtiaza randul celor care chiar vor sa faca ceva pt copii si nu pentru promovarea lor.

dar mi-e o asa sila de ceea ce se intampla in invatamantul romanesc, in scolile romanesti. iar in calitate de parinte sunt si mai sictirita. si cel mai tare ma deranjeaza nu faptul ca profesorii nu-si fac datoria ci modul de relationare cu elevul.umilirea, depersonalizarea sau indiferenta sunt comportamentele profesorului roman din prezent fata de elevii sai.

la un moment dat am crezut ca sunt eu nebuna, dar si prietenii mei care au copii se plang de aceleasi aspecte.si copiii lor sunt la scoli mai de soi decat a lui fii-miu. singurii care nu se plang sunt niste prieteni care au copilul la scoala de stat franceza.ma rog de un an de baiatul asta sa accepte sa se mute acolo.lui insa ii place dolce vita din invatamantul romanesc.

sunt tare necajita: si ca profesor si ca parinte.nu stiu ce sa fac. poate ar trebui sa accept ca ..asta e realitatea: traiesc intr-o societate cu aspiratii mediocre si am un copil cu puteri si aspiratii mediocre.of! […]”

Niciun comentariu: