marți, 13 noiembrie 2007

Bunul gust al simturilor

Imi permit sa-mi insusesc rolul Ioanei, pana va reveni cu actualitati din educatia franceza…

M-am indragostit fulgerator in urma cu mai bine de un an. O relatie nepotrivita? Nicidecum! Radio Classique se numeste obiectul dragostei mele patimase…

Il cunosc foarte bine. O relatie de durata, intensa, un contact zilnic de cel putin cateva ore. Si nu neg frustrarea ce ma incearca atunci cand (privat de net in RO sau de baterie in FR) sunt departe de muzica buna, de informatia de calitate, de vocile frantuzesti. Comentariile pe care le-as putea face acum privesc mai degraba piata de media, cu specificul si evolutia ei din spatiul frantuzesc dar nu neaparat!

Eludand ceea ce este neesential, punctez: miercurea trecuta, ministerul de resort de acolo de la ei a inclus in programa de bacalaureat muzica de film. Nu stiu cu ce se mananca povestea asta pentru ca vreme n-am avut pentru documentare. Stiu insa ca am prins finalul unui excelent concert la Olympia, unde Xavier Darcos (ministrul Educatiei Nationale) celebra in prezenta amfitrionilor de la Radio Classique un mare pas inainte si un moment deloc de neglijat.

In primul rand, francezii nu sunt doar mari si avizati consumatori de produse culturale. De muzica mai ales! Dar sunt innebuniti dupa muzica de film, liceeni francezi proband asta intr-un program realizat de ei si dedicat lor. Fireste, tot la Radio Classique. In al doilea rand, va las pe voi sa ganditi la ce inseamna cultura sociala, educatie artistica si bun gust. Si la valorizarea lor intr-un context educational… Si-apoi mai vorbim despre cine si unde suntem. Ca distanta in spatiu si timp…

Niciun comentariu: