miercuri, 16 ianuarie 2008

Despre religie şi şcoală

Am un buldog pe care nu l-am mai scos de multişor la aer şi care abia aşteaptă să sară la beregată! ;-) Şi-ar avea şi motive! Concluziile raportului „Promovarea interesului superior al copilului în educaţia religioasă. Monitorizarea educaţiei religioase în şcolile publice din România.” sunt doar unele dintre ele.

Las deci vorbă aici despre truda unor prieteni mai vechi ce dezbat astăzi rezultatele proiectului pomenit mai sus, pe care îl salut şi care (la o primă vedere) mă încântă.

6 comentarii:

Anonim spunea...

Deci ce intelegem? Ca nu esti de acord cu ce se spune in document sau ca esti? Altfel spus, e o problema cu religia? De cand influenteaza religia o persoana care nu o primeste? E ca si cand pe mine m-ar putea deranja Buddha, cand mie nu-mi spune nimic.

Andreï spunea...

Nu numai ca sunt de acord dar (cupa cum se vede) fac si PR pentru el. ;-)

Pe de alta parte, in cazul celor mici e ceva mai delicat. Noi suntem deja fripti si virusati dar ei, ce vina au?

Anonim spunea...

Pacat, dar nu mi se pare cu adevarat relevant, intrucat si in generatia actuala sunt foarte multi tineri care au facut religie inca de mici si azi, daca cred sau nu si asa mai departe, nu au fost influentati cu adevarat, dupa cum se vede statistic. Am inteles, progresul ca progres si libertatea ca libertate, dar nu trebuie sa folosim libertatea nici ca pretext si nici in mod abuziv. Cu obligativitatea religiei nu sunt nici eu de acord, dar cu atat mai putin o sa fiu cu ideea ca ortodoxia e daunatoare.

Andreï spunea...

Nu inteleg... Scrie cumva in Raport ca ortodoxia e daunatoare? A zis cineva asa ceva?

Anonim spunea...

Nu, ai dreptate, nu vreau sa exagerez. Am sa imi pastrez totusi o opinie conform careia in sfera educatiei non-formale se manifesta mult mai pronuntat functia culturala a educatiei. Aici se structureaza acel sistem de valori si mai putin sub influenta educatiei formale primite in institutii de invatamant.

Andreï spunea...

Nici nu incape discutie! In scoala si-n unitatile de invatamant e loc pentru (cel mult) tehnici si sisteme de predare/invatare... Cel mult! Nu prea e loc pentru internalizarea de valori si asimilarea de principii. Poate doar de niste "deprinderi" spirituale...