marți, 18 martie 2008

Drag de cifre


Despre unchiul meu prof de mate am şoptit ceva aici. Nu am povestit însă despre vacanţe petrecute împreună în zona Dornelor, pe drumuri de munte, ascunşi printre tufele de afine sau prin zmeuriş. Nici despre şarmul pe care eminentul doctor în ştiinţe matematice îl avea la urmaşele Evei, indiferent de vârsta sau de profilul cultural al acestora. ;-) Dar detaliile picante, înfăţişarea şi prestanţa nemţească a unchiului meu contează mai puţin şi-am să las deoparte poveştile picante, cel puţin pentru moment…

De câţiva ani, după mai bine de trei decenii de activitate (în cercetare şi în şcolile publice), dom’ profesor s-a pensionat. O vreme şi-a mai făcut de lucru cu junii în căutarea deprinderilor de activitate intelectuală pe tărâmul cifrelor sau a altora de teapa lor. După ceva timp a renunţat şi la asta regăsindu-şi plăcerile turistice, pe care le-a adăugat celor „tradiţionale” ce ţin de nervul lecturii.

Până la un punct. Când omul şi-a tras „ţeava” de net şi s-a încumetat la sporturi extreme. Pasionat de risc nu a fost niciodată (din câte ni-l amintim) dar a fost întotdeauna un om chibzuit şi foarte activ din punct de vedere investiţional. Aşa cum o permitea contextul socio-economic al anilor 90: plasamente bancare, economisiri în valută, titluri de obligaţiuni şi bonuri de tezaur. Mai târziu un pic, fonduri de investiţii şi tranzacţii bursiere (prin societăţile de brokeraj).

Surpriza cea mare am avut-o undeva în toamna trecută, când i-am făcut o vizită la o oră complet nepotrivită. Eruditul meu unchi stătea în faţa monitorului, urmărind preocupat cum evoluţii bursiere, grafice colorate şi cifre ce se mişcau cu o viteză rezonabilă în habar nu am câte ferestre active…

Apoi, într-o ocazie ulterioară, pe îndelete, întinşi la vorbă în faţa a tot soiul de grafice, tăieturi din ziare şi analize statistice, foarte mândru de portofoliul său şi de profiturile ultimului an, septagenarul mi-a explicat toată istoria… Preferă să joace singur pe bursă, fiind propriul broker şi suficient de pregătit pentru a îmbrăţişa o altfel de provocare a cifrelor!

Niciun comentariu: