miercuri, 19 martie 2008

Responsabilitate socială


Se-apropie campania pentru alegerile locale. Prilej pentru fauna politică să se înfoaie, fără a năpârli însă…

Aşa cum am semnalat aici şi aici, mă aştept la măcar o sensibilă altfel de abordare a „trebilor” educaţionale, dacă nu chiar educative… Mă rog, asta ţine mult şi de comunitatea locală. Foarte mult… Adică ţine doar de comunitatea locală, dacă ne gândim bine.

Citeam nu mai ştiu pe unde că 60% dintre dosarele instrumentate de Departamentul Naţional Anticorupţie sunt ale unor primari ce se cred mari ingineri financiari. Mda…

Apoi, după unii, primarul nu-i musai să aibă habar de cum se face acordul între subiect şi predicat. El trebuie să fie gospodar! Sau, mă rog (după o viziune mitică şi politică), „dedicat comunităţii”… Doar că apartamentul de acasă nu-i tocmai acelaşi lucru cu problemele cetăţeneşti! Şi că, dacă nu-i în stare să lege două vorbe, am dubii c-ar fi în stare şi de altceva…

În plus, avem la Bucureşti un primar de sector deloc european care, după ce că nu leagă nici cele 2 vorbe „obligatorii”, e departe de-a fi gospodar. Doar „gură mare” şi-atât!

Constrânge oare cineva electoratul să aleagă primari tractorişti (de exemplu, cu scuzele de rigoare pentru cei ce s-ar putea simţi lezaţi de tangenţa şi apartenenţa la anumite comunităţi profesionale)? Foarte bine, să aleagă tractorişti… Da’ să nu se întrebe, să nu se mire şi să nu se revolte atunci când vor fi călăriţi şi batjocoriţi… Iar când şcolile şi educaţia vor arăta precum garajul sau rampa auto îşi vor da probabil seama că şi-au făcut-o cu mâna lor!

Niciun comentariu: