joi, 17 aprilie 2008

Noapte nebună, copii!


Era o regulă! Copil fiind, în fiecare duminică la orele 9, făceam toate eforturile posibile şi imposibile să fiu în preajma aparatului de radio, pentru „Teatrul naţional radiofonic pentru copii”. Îmi amintesc şi acum „Coliba unchiului Tom”, „Nada florilor”, basmele lui Andersen, „Singur pe lume” şi câte şi mai câte producţii radiofonice cu care singurul post de radio (la vremea respectivă) ne lumina copilăria!

Aşa am crescut noi! Dacă-mi plăcea piesa, aveam şi mai multe motive să citesc cartea… Sau, părinţii, să-mi cumpere discurile. Şi pe lângă grozăviile din fiecare duminică dimineaţă, nemuritoarea Silvia Chicoş ne spunea, tot la ceasurile 9 (dar ale serii) „Noapte bună, copii!”, după o foarte scurtă povestioară. Cum să nu visezi frumos şi să nu ai un somn liniştit?

La un moment dat, emisiunea asta de pe urmă s-a mutat „pe Cultural”, apoi a revenit la „Actualităţi”, apoi nu mai ştiu… Între timp, Radio Delta (în prezent RFI România) parcă a încercat reactivarea „Teatrului Radiofonic” în versiunea pentru copii. Dar la vremea aceea şedeam pe la Târgovişte, acces n-aveam şi serveam „Teatrul naţional radiofonic” de fiecare duminică şi/sau luni seara, plus serialele gen „Piaţa Rotundă”. Şi, din ce în ce mai puţin teatrul pentru copii…

Acum vreo 2 ani şi jumătate, a apărut Itsy-Bitsy FM. Şi, cu mare drag, am fost unul dintre cei mai mari promotori printre cunoscuţi, amici, prieteni, rude. Mi-a intrat grabnic la inimă şi nu s-a lăsat scos decât de Radio Classique, fireşte… :-)

Itsy-Bitsy rulz, cum ar veni! ;-) Mai ales seara, când e o desfătare…

Cu toate astea, mai trec pe Radio România Actualităţi duminica dimineaţă. Pentru juma’ de oră de teatru radiofonic, cu musicaluri fade, cu basme moderne sau producţii tâmpe, fantasmagorii ale culturii „pop” din care doar „pochemonii” şi „Spioancele” lipsesc!


Niciun comentariu: