vineri, 23 mai 2008

Agenda V


A trebuit să treacă multă vreme până să pot înţelege de ce şi pentru ce există structurile (de multe ori formale, absente funcţional) de tip Alumni. Şi odată ce am prins firul, m-am riscat la gesturi sinucigaşe cum ar fi să întreb dacă există printre activităţile acestora statistici sau orice alt fel de documente care ar putea face măcar un bob de lumină asupra rutelor de inserţie profesională a absolvenţilor şi parcursul acestora, măcar la începutul carierei.

Pentru cei care nu ştiu încă răspunsul ;-) aflaţi că, ei bine, se întâmplă şi contrariul. Adică cel puţin o facultate din cadrul Universităţii din Bucureşti este cică la cel de-al doilea an în care măcar încearcă să strângă nişte informaţii despre slujbele în care îi sunt încadraţi absolvenţii. Deşi lăudabil, îmi pare totuşi insuficient atât din punct de vedere cantitativ cât şi calitativ. Şi m-aş arunca fără să clipesc la un studiu al felului în care absolvenţii reuşesc a se insera în piaţa muncii. Cu toate aventurile care se presupun aici: durata până la angajare, corelarea fişei postului cu aşteptările personale, cu oferta educaţională de la momentul începerii studiilor sau absolvirii, competenţe, satisfacţie, venituri, prognoze ş.a.m.d.…

2 comentarii:

Bogdan spunea...

Fara a avea tracking studies reale, Facultatea de Sociologie de la UB are din cand in cand studii comprehensive asupra absolventilor. Primul de care imi amintesc este realizat prin 2001. Acum au inceput, din cate vad pe site, sa construiasca o pagina de Alumni. Scopul Alumni nu este insa (exclusiv) de a urmari integrarea integrarea in societate a absolventilor, cat mai ales de a promova imaginea universitatii/facultatii respective. Aceatsa este insa o sofisticare a ideii de marketing pana la care facultatile romanesti mai au cale lunga de parcurs :(

Andreï spunea...

No, bun! Deci sunt cel putin 2 atunci! ;-)

Pe de alta parte, de gandit la strategiile pe care le adopta facultatile pentru promovarea propriei imagini, pentru "urmarirea" absolventilor si pentru atragerea de studenti. Ma rog, congruenta astora trei, vreau sa spun...