luni, 28 iulie 2008

De ochii lumii


În urmă cu vreo lună şi ceva, primesc mesaj scris de la furnizorul serviciilor de comunicaţii: „Îţi poţi consulta factura detaliată şi înregistrările tuturor operaţiunilor din contul tău electronic. Pentru X, viitorul contează! Detalii despre cum poţi acţiona responsabil pentru conservarea bogăţiilor planetei, la…”


Factura imprimată fusese deja emisă şi o aşteptam prin corespondenţa clasică pe adresa de rezidenţă. Aşa că am considerat inoportun să abordez departamentul „Relaţii cu Clienţii” după ce consultasem deja situl indicat.


În fine, sun. Şi îmi exprim intenţia ca (în spiritul dezvoltării durabile şi al preocupărilor „responsabile pentru conservarea bogăţiilor planetei” ) să suspend serviciul de livrare a facturii. Aştept câteva zeci de secunde (timp necesar obţinerii unor detalii în această chestiune) pentru ca funcţionarii companiei X să mă informeze:

- Cu regret, acesta este un serviciu implicit, imposibil a fi dezactivat.

- Deci nu Dvs. mi-aţi trimis mesajul acela?

- Ba da, cu siguranţă. Toţi clienţii X au primit acel mesaj prin care informam despre interesul nostru deosebit pentru mediu.

- Nu mă îndoiesc. Dar de vreme ce tot am alternativă mult mai economică şi mai rezonabilă, de ce să nu pot renunţa la un serviciu de care nu am nevoie şi al cărui refuz este definitiv? Compania câştigă bani, oameni şi timp pentru că nu se mai imprimă, nu se mai împachetează, nu se mai distribuie ş.a.m.d. În plus, astfel chiar contribui la reducerea cantităţii de deşeuri şi (în ultimă instanţă), a consumului de hârtie.

- Ştiu, vă înţeleg dar nu se poate.

- Atunci, cum anume se preocupă X. de mediu şi de ecologie?

- Nu ştiu, nu pot să vă răspund… Atragem atenţia?!

- …

Un comentariu:

Bogdan spunea...

Cultura corporatistă? Praf în ochi? Sau "dubla morală" dezvoltată în comunism: zicem una, facem alta sau zicem ca ei, facem ca noi?