joi, 27 noiembrie 2008

Cultura (de) politică

Nu cred în votul uninominal! Nu acum, nu aici…


N-am dat credit celor ce-i vedeau în Parlament pe maneliştii neamului, starletele, necunoscuţii strălucitori sau orice alte triste figurine ale spaţiului public şi (până una alta) merg pe mâna mea.


Îmi dau însă de gândit zilele-astea… Dacă vei întreba cu cine votează, sunt foarte mari şansele ca ¾ dintre respondenţi să spună numele unui partid politic. Şi asta deşi vorbim despre votul uninominal…


Am făcut exerciţiul acesta cu amicii. Şi ştiu ce vorbesc! Pentru că am mers mai departe şi am încercat să aflu şi motivele votului lor… Şi-am devenit mai gânditor.


Ce votează românii? Partide, da… Culori. Un slogan sau altul. Campania, probabil… Votează însă iluziile, promisiunile, vorbele. Şi mai votează cele 5 plase de persoană pe care candidatul verde le împarte în intersecţia din dreapta, analizele medicale de culoare galbenă sau tirul roşu, din care s-au descărcat de la azi de la 11 până la 20h00 tricouri, telefoane şi mărunţişuri electorale. Toate roşii!


Iar unii dintre contemporani, (în absenţa oricărei tentative de educaţie politică) chiar regretă învăţământul politic de odinioară… Primiţi 2 argumente contra? Test Vot şi Busola Politică. Dacă nu cumva le ştiţi deja!


7 comentarii:

Lucian spunea...

Pai de multe ori nu ai cu cine vota Andrei. La mine in colegiu e un praf total. N-am identificat nici un candidat care sa merite votul meu. In plus siturile care mi le-ai dat imi spun ca sunt apropiat ca si doctrina de programa unui anumit partid, din pacate reprezentantii acelui partid sunt in opinia mea mai mult decat patati si de neincredere.
Asa ca voi vota ... cu cine .. I'll let the force be with me

Andreï spunea...

Deci ne-ajuta uninominalul au ba? :-(

Lucian spunea...

Ajuta moncher, ajuta! Gandeste-te ca toate partidele au trebuit sa faca campanie personalizata in fiecare colegiu, trimis echipe pe teren, etc. Adica au fost mult mai multe joburi creeate in perioada asta, joburi care o sa duca la cresterea PIB-ului ... si probabil o sa ajungem la concluzia ca facand alegeri peste alegeri o sa evitam criza mondiala.

Acum putin mai serios de la PCR cu supremul conducator, s-a trecut la mai multe partide dar cu concepte de suprem conducator pastrate. Speranta mea e ca in timp partidele din Romania sa devina mai putin cetrale si sa fie mai locale, mai apropiate de colegii si comunitati.

Oricum eu speram intr-un uninominal de cu totul alta factura, fara redistribuire, candidatul sa fie cu domiciliul in colegiu.

Ca sa inchei orice joc , chiar si cu reguli foarte bune, depinde si de calitatea si moralitatea jucatorilor si arbitrilor.

Andreï spunea...

BTW, tu votezi la ambasada, sau unde?

Ai urmarit electorala pe net sau au venit peste tine catindatii?

Si ce rol joaca reprezentantii statului in filmul asta?

Lucian spunea...

Da,votez la ambasada. Informatii despre candidati nu prea am gasit pe net. Si sunt bucuros ca n-am fost inundat de candidati.

Nu inteleg ce vrei sa spui cu reprezentantii statului.

Andreï spunea...

Pai reprezentantii institutiilor locale de pe aici sunt cei mai vajnici agenti electorali, de regula. Si cam asta se intampla si cu cei de prin exterior, acum ceva vreme...

Sa fie semn bun?

;-)

Lucian spunea...

Nu, unde sunt eu nu a fost vorba de asa ceva, lucru care mi se pare absolut normal.