miercuri, 15 aprilie 2009

Competiţia corectitudinii universitare

Emil a tot scris despre unele dintre preocupările actorilor din „societatea cunoaşterii” de pe la noi şi despre piruetele economice pe care aceştia le încearcă. Ultima dată, în blogul lui… Iar despre intervenţii prioritare la nivelul învăţământului superior românesc am încercat o discuţie tot aici.


Şi am făcut-o pentru că mă aşteptam la ce urma: clasamentul integrităţii universitare şi studiul ce îl fundamentează, despre care media a început să vorbească de ieri.


La o primă vedere, nimic nou: lipsa de transparenţă, scandaluri de corupţie, discriminare, limitarea oportunităţilor de dezvoltare pentru studenţi sau pentru cadre didactice, management neparticipativ şi clientelar, mecanismelor de control absente, producţie ştiinţifică slabă, lipsa de viziune, lipsa sentimentului de apartenenţă la o comunitate academică… inexistenţa unei autentice comunităţi academice, abuzuri, incapacitate instituţională etc.


Ai aflat? L-ai citit? Ceva nou?


Atunci… poate ceva bun?


Material publicat în Jeopardy (blogurile HotNews), în 14/04/2009


3 comentarii:

Bogdan spunea...

Andrei, pe mine metodologia ma lasa cu gura cascata. :(((

Andreï spunea...

Mda, metodologia... :(

Adun niste idei zilele-astea si revin.

Lucian spunea...

Buna Andrei,

am scris si eu un post pe tema asta si la fel ca si Bogdan tot de metodologie m-am luat.