luni, 7 decembrie 2009

Muzeul de vechiologie

M-am nimerit odată în zonă. Şi mi-am spus că, măcar de curiozitate, trebuie să revin. Şi-am făcut-o ieri după-amiază. Fără legătură cu votul!

Întâmplător sau nu, era nu ştiu ce târg alături, în parc. Şi altul în interior.

„Vrei să vizitaţi muzeul sau doar târgul?” a făcut femeia ochii mari când am întrebat pe unde e intrarea şi care este traseul ce trebuie urmat… Sau poate era ceva neaşteptat că există cineva care plăteşte biletul?

În fine… Am intrat în sălile de expoziţie. Mohorâte, grele şi nasoale… Lumină slabă, decoruri îmbătrânite, praf, conţinuturi ale explicaţiilor de-a dreptul respingătoare. Cu dureroase erori de ortografie sau de limbă, butucănoase şi dizgraţioase din punct de vedere a formei de prezentare. Păcat de „bolovanii” ce păreau a fi în regulă… Sau Geo-Explo Clubul de la demisol, oarecum atractiv dar fix în faţa toaletelor!

1.60 EUR intrarea… Păi d-aia m-am plictisit. M-am inhibat. M-am enervat! Doar nu era să citesc kilometri de text ce însoţeau exponatele… Sau să trag cu urechea la cuplul de iubăreţi ce se dosea printre roci? Sau să-mi imaginez strategii eficiente de marketing… Altele decât adusul aici al copiiilor/elevilor doar dacă vrei să fii sigur că nu vor avea nici un dram de interes pentru ştiinţă. Sau nici un fel de plăcere pentru lumea de care ne înconjurăm.

Niciun comentariu: