luni, 4 ianuarie 2010

Angajăm ministru!


Am ales să mă ţin de(o)parte de toată povestea postelectorală de la final de 2009 şi de istoria propunerilor pentru portofoliul Învăţământului. Mai clar, am urmărit desfăşurarea evenimentelor însă am preferat să ignor dedesubturile formării guvernului şi toate evenimentele ce le însoţesc.

Despre potenţialii miniştri din primul cabinet condus de dl. Boc, media a găsit cu cale să ne furnizeze nu doar detalii ce ţin de parcursul profesional sau de traseul politic ci şi file din registrul de grefă de pe la diverse instanţe, bârfe şi picanterii familiale ce ţin mai degrabă de zvonistică şi de folclorul corporatist, ca să zic aşa. Am aflat, de pildă despre polivalenţa cursurilor nu ştiu cărui candidat, despre cercurile de interese în care se învârte un altul, despre obedienţa de notorietate a încă unuia ş.a.m.d. Scenariu repetat, oarecum, şi în cazul celorlalte potenţiale cabinete guvernamentale…

Să ne înţelegem, nu cred că e rău. Ba deloc… Asta ar mai lipsi, directive date jurnaliştilor despre cine, ce şi cum să scrie! Însă nu pot să nu fac un pas în spate pentru ca, mai apoi, să mă întreb: ce-ţi trebuie pentru a fi ministru (în România)? Ce calităţi trebuie să ai şi ce anume te-ar recomanda pentru o demnitate publică de maximă responsabilitate? Să ai o bună vizibilitate? „Brand”? „Networking”? Studii superioare de profil, înaltă calificare sau un CV impresionat? Disciplină politică? Moralitate or trăsături atitudinale? Experienţă, experienţe, expertiză? Competenţe? Şi cam care ar fi astea?

Niciun comentariu: