duminică, 16 mai 2010

Materialismul dialectic şi didactic



În mod sigur ai tot auzind vorbindu-se despre gândirea critică. Sau despre dezvoltarea gândirii critice. Sau despre altele, în spiritul ăsta… Hai să te-ntreb: cine ar fi cel mai sănătos (din punct de vedere al pregătirii, cunoaşterii, competenţei) să se ocupe de asemenea treburi?

Şi-ţi spun să de ce am ridicat provocarea… Azi dimineaţă manevram nişte liste cu nume. Experţi în diverse, artişti ai reformelor „în educaţie” din România ultimilor 20 de ani. Asta şi raportat la pledoariile cu gust de azbest, cu „viziunea sistemică”, „raporturile de cauzalitate” sau cu exersarea gândirii critice pe care (doar) o propovăduiesc cei mai mulţi dintre ei.

Şi m-a frapat o chestie pe care am enunţat-o mai sus sub formă de întrebare, uitându-mă cruciş la efectele transpiraţiei şi oboselii „sistemului”. Ştiţi domniile voastre cam ce formaţie iniţială (specializări, activitate profesională) au, în proporţie covârşitoare, „formatorii de opinie” şi specialiştii în educaţie? Sau măcar puteţi presupune cam în ce ev li se întâmpla devenirea?

Un comentariu:

aurelia spunea...

Mi se pare extrem de interesant acest punct de vedere, mai ales că este o modă a momentului ca fiecare să-l formeze pe celălalt! cum? chiar nu mai contează! Dar să-l formeze, totuşi..!