luni, 20 iunie 2011

Vacanţa foarte mare

Fragment despre şcoală şi despre viaţă.

Reprezentări despre sistemul educaţional, învăţământul profesional şi şcoala din spaţiul rural. 

Undeva în Bărăgan, într-o localitate veche de două secole, până acum 15 ani centru de comună, acum cu maxim 200 de locuitori. 

"Eu... Eu am. Am multe clase. Am terminat şcoala aici în sat, apoi m-am dus la "profesională", la oraş. Dar nu mi-a plăcut şi nu m-am mai dus..."
- Şi consideraţi că şcoala şcoala este importantă în viaţă.
- Da, cum să nu?!
- Înţeleg. Consideraţi că îmi puteţi spune şi motivul pentru credeţi asta?
- Păi şcoala e importantă, e bună, îl ajută pe copil să ştie ce vrea în viaţă, să aibă o meserie, să devină...
- Dvs. ce meserie aveţi?
- Eu n-am meseriae, că dacă nu m-am mai dus la şcoală, cum v-am spus. Nu fac nimic, stau pe lângă casă...
- Şi copilul Dvs. ce meserie credeţi că va avea când va termina şcoala?
- Păi ce meserie? O să stea şi el prin curte, pe lângă casă..."

Niciun comentariu: